Op het Grafisch Lyceum sprak de Koning met studenten en dócenten over over innovatief vakmanschap. Studenten demonstreerden innovatieve toepassingen van actuele technologieën. Hierbij lieten ze zien wat mogelijk is in de game- en interactieve industrie, zoals het zelf ontwikkelen van apps en games. Ook was er aandacht voor het onderwijsproject 'Wij in de wijk', waarbij studenten een samenwerking aangaan met de gemeente Utrecht, het regionaal bedrijfsleven, maatschappelijke instellingen en wijkbewoners. Op het ROC werd de Koning vervolgens geïnformeerd over het programma 'de Vreedzame School', dat een pedagogisch-didactisch antwoord moet zijn op de veranderingen in de samenleving en in de klas. Bij dit programma wordt de klas en school als een gemeenschap beschouwt, waarin studenten onder andere leren om samen beslissingen te nemen en conflicten op te lossen. Tegenwoordig bestaat 'school' dus niet alleen maar meer uit een boek, schrift, pen, leraar en een bord.
dinsdag 7 april 2015
Koning Willem-Alexander bezoekt onderwijsinstellingen in Utrecht
Koning Willem-Alexander ging vandaag weer mee op een werkbezoek van een minister. Dit keer bezocht hij samen met minister Bussemaker van Onderwijs het Grafisch Lyceum en het College Zorg & Welzijn van het ROC Midden Nederland in Utrecht.
Op het Grafisch Lyceum sprak de Koning met studenten en dócenten over over innovatief vakmanschap. Studenten demonstreerden innovatieve toepassingen van actuele technologieën. Hierbij lieten ze zien wat mogelijk is in de game- en interactieve industrie, zoals het zelf ontwikkelen van apps en games. Ook was er aandacht voor het onderwijsproject 'Wij in de wijk', waarbij studenten een samenwerking aangaan met de gemeente Utrecht, het regionaal bedrijfsleven, maatschappelijke instellingen en wijkbewoners. Op het ROC werd de Koning vervolgens geïnformeerd over het programma 'de Vreedzame School', dat een pedagogisch-didactisch antwoord moet zijn op de veranderingen in de samenleving en in de klas. Bij dit programma wordt de klas en school als een gemeenschap beschouwt, waarin studenten onder andere leren om samen beslissingen te nemen en conflicten op te lossen. Tegenwoordig bestaat 'school' dus niet alleen maar meer uit een boek, schrift, pen, leraar en een bord.
Op het Grafisch Lyceum sprak de Koning met studenten en dócenten over over innovatief vakmanschap. Studenten demonstreerden innovatieve toepassingen van actuele technologieën. Hierbij lieten ze zien wat mogelijk is in de game- en interactieve industrie, zoals het zelf ontwikkelen van apps en games. Ook was er aandacht voor het onderwijsproject 'Wij in de wijk', waarbij studenten een samenwerking aangaan met de gemeente Utrecht, het regionaal bedrijfsleven, maatschappelijke instellingen en wijkbewoners. Op het ROC werd de Koning vervolgens geïnformeerd over het programma 'de Vreedzame School', dat een pedagogisch-didactisch antwoord moet zijn op de veranderingen in de samenleving en in de klas. Bij dit programma wordt de klas en school als een gemeenschap beschouwt, waarin studenten onder andere leren om samen beslissingen te nemen en conflicten op te lossen. Tegenwoordig bestaat 'school' dus niet alleen maar meer uit een boek, schrift, pen, leraar en een bord.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten