donderdag 28 maart 2019
Koningin Máxima viert 300 jaar Bavaria in de kleuren van het logo
Koningin Máxima was vanmiddag, toepasselijk gekleed in de kleuren van het Bavaria logo, aanwezig bij de start van de viering van driehonderd jaar brouwerij Bavaria in Lieshout. Bavaria is onderdeel van familiebedrijf Swinkels Family Brewers, dat momenteel door de zevende generatie Swinkels wordt geleid. Tijdens het bezoek was onder meer aandacht voor de familiegeschiedenis van de brouwerij en lokale betrokkenheid, maar ook voor de toekomst van het bedrijf en duurzame initiatieven en innovaties in binnen-en buitenland.
Koningin Máxima kreeg tijdens haar bezoek een rondleiding door de bottelarij en de brouwerij, waar medewerkers uitleg gaven over hun werkzaamheden, het brouwproces en een nieuwe flessenlijn. Máxima moest zich hiervoor wel haar hoed verruilen voor een plastic kapje, een veiligheidsbril en over haar jurk een oranje jas. De hakken werden grote witte gympen.
Het jubileumjaar werd vervolgens officieel ingeluid met het aanslaan van een vat van driehonderd liter bier en het drinken van een slok bier.
Daarnaast sprak Koningin Máxima met familieleden van verschillende generaties Swinkels over driehonderd jaar Bavaria en de toekomst van het familiebedrijf. Zo werd ook stilgestaan bij internationale initiatieven als bierbrouwerij Habesha in Ethiopië, waar met lokale werknemers, boeren en afnemers wordt samengewerkt.
Swinkels Family Brewers leidt al zeven generaties lang een groep van ondernemingen en heeft inmiddels zes eigen brouwerijlocaties in Nederland, België en Ethiopië. Gezamenlijk produceren zij circa 7,6 miljoen hectoliter bier en 800.000 liter frisdrank per jaar. Met daarnaast eigen mouterijen en waterbronnen beheerst het familiebedrijf de hele keten van de bierproductie.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Wat zag ze er mooi en stralend uit en zo te zien smaakte dat pilsje wel.
BeantwoordenVerwijderen