De Oranjes: juli 2021
Posts tonen met het label juli 2021. Alle posts tonen
Posts tonen met het label juli 2021. Alle posts tonen

dinsdag 27 juli 2021

Paleis Het Loo pas in 2022 weer open

De vernieuwing en verbouwing van Paleis Het Loo in Apeldoorn duurt langer dan voorzien. Het was de bedoeling dat het paleis dit jaar de deuren weer zou openen voor publiek na drie jaar bouwwerkzaamheden. Het paleis meldt nu op Facebook dat de heropening medio 2022 zal zijn. Kortgeleden is begonnen met het opnieuw inrichten en afwerken van tientallen zalen en kamers in Het Loo.

vrijdag 23 juli 2021

Koning Willem-Alexander opent TeamNL Olympic Festival

Vandaag onderbrak de koning even zijn vakantie om het TeamNL Olympic Festival op het sportstrand van Den Haag te openen. Het festival staat drie weken in het teken van de Olympische Spelen die plaatsvinden in Tokio. Op het terrein kunnen sporten worden beoefend en beleefd en kan naar wedstrijden worden gekeken.

vrijdag 16 juli 2021

FOTOSESSIE 2021: TUIN PALEIS HUIS TEN BOSCH

Het Koninklijk gezin poseerde vandaag weer, als traditie voor de start van de zomervakantie, voor de pers. In het aansluitende gesprek kwamen actuele onderwerpen aan bod zoals het overlijden van Peter R. de Vries en de overstromingen in Limburg. 
Foto: Mischa Schoemaker/RVD

donderdag 15 juli 2021

Koningspaar bezoekt Limburg vanwege noodweer en overstromingen

Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima hebben vanavond een bezoek gebracht aan het door de zware regenval getroffen Valkenburg aan de Geul in de provincie Limburg. Zij werden begeleid door waarnemend Commissaris van de Koning Johan Remkes, burgemeester Daan Prevoo van gemeente Valkenburg aan de Geul en voorzitter van de veiligheidsregio burgemeester Hans Verheijen van gemeente Sittard-Geleen. 

woensdag 14 juli 2021

Koningin Máxima maakt ritje in een vrachtwagen

Koningin Máxima ging vandaag op bezoek bij 'Transport en Logistiek' in Nieuwegein. Het bezoek stond in het teken van 'meer vrouwen in de sector'.

woensdag 7 juli 2021

Staatsbezoek aan Duitsland - III

Op de derde en laatste dag van het staatsbezoek stond Berlijn als hoofdstad en deelstaat centraal.

Koning Willem-Alexander: "Dit was een aanslag op de journalistiek, de hoeksteen van onze rechtsstaat"

Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima verlieten vanochtend Hotel Adlon in Berlijn om te beginnen aan de derde dag van het staatsbezoek. De koning wilde de dag graag beginnen door - na de schriftelijke reactie gisteravond - ook op beeld zijn medeleven te uiten naar aanleiding van de aanslag op Peter R. de Vries.

dinsdag 6 juli 2021

Reactie Koningspaar op aanslag Peter R. de Vries

“Het bericht dat journalist Peter R. de Vries is neergeschoten heeft ons diep geschokt. Hij en allen die hem dierbaar zijn, zijn in onze gedachten. Journalisten moeten onbedreigd en vrij hun belangrijke werk kunnen doen. Wij voelen ons verbonden met iedereen die zich inzet voor de vrije pers in onze rechtsstaat.”⁣ ⁣ 

- Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima

Staatsbezoek aan Duitsland - II

De tweede dag van het staatsbezoek stond in het teken van politiek, economie, wetenschap en cultuur. Een veelzijdige dag met een opvallende bloemenhoed van Máxima, die ze eerder op Royal Ascot droeg.

maandag 5 juli 2021

Staatsbezoek aan Duitsland - I

Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima brengen op uitnodiging van bondspresident Frank-Walter Steinmeier de komende dagen een staatsbezoek aan de Bondsrepubliek Duitsland. Het bezoek aan Berlijn, dat een jaar is uitgesteld vanwege de coronacrisis, vormt de afronding van een reeks deelstaatbezoeken die het koningspaar sinds 2013 aan Duitsland heeft gebracht. Het is de eerste keer sinds de crisis dat de koning weer op staatsbezoek gaat. Begin maart vorig jaar was hij met Máxima nog in Indonesië. Na thuiskomst ging Nederland in 'lockdown'.