Moeder Koningin Máxima heeft dementie | De Oranjes

maandag 25 mei 2026

Moeder Koningin Máxima heeft dementie

De 81-jarige moeder van koningin Máxima heeft dementie. Dat vertelde de koningin dinsdag tijdens een bezoek aan een zorgcentrum in Roermond. Máxima raakte tijdens het bezoek aan de praat met een man die voor zijn dementerende moeder zorgt. De koningin vertelde dat ze zich herkent in zijn verhaal.  
 "Mijn moeder is ook dementerend. Het is een heel pijnlijke situatie", zei Máxima na de ontmoeting tegen onder andere het AD over haar moeder María del Carmen Cerruti. Haar moeder woont in Argentinië. Máxima reisde eind vorig jaar voor het laatst naar haar thuisland. In september 2024 vloog de koningin naar Argentinië om de tachtigste verjaardag van haar moeder te vieren. Daarnaast brengt Cerruti regelmatig langere periodes door bij haar dochter en kleindochters op Paleis Huis ten Bosch in Den Haag.

3 opmerkingen:

  1. Verhaal klopt niet. Lekker fouten overtypen, amateur

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het ze, de koningin ook horen vertellen, tijdens haar werkbezoek.Het is vervelend nieuws, maar dat ze er voor uit wil komen.
    Net als zus Ines en vader Jorgen, beide overleden. Waar ze ook zo open over was.

    BeantwoordenVerwijderen