Koningin Máxima kreeg de vraag hoe ze terugkijkt op de 25 jaar dat ze officieel Nederlander is en hoe Nederlands ze zich inmiddels voelt. Máxima kreeg het Nederlanderschap op haar verjaardag, 17 mei 2001.
Ze omschreef die kwart eeuw als een periode met "enorm veel vreugde", waarbij ze dankbaar is voor de "drie Nederlandse kinderen" die ze heeft gekregen. Ze erkende ook dat zelfs haar Spaans wat minder wordt.
Aan het eind van de vragensessie was er een opvallend moment: prinses Alexia werd door RTL Boulevard gevraagd naar haar liefdesleven. Ze werd recent gefotografeerd met zanger Antoon. De prinses zei: "Ik weet wie ik ben, wie mijn vrienden zijn. En meer kan ik daar niet echt over vertellen."
Daarop greep koningin Máxima in en stelde dat het privé is.
De prinsessen kregen de vraag welke eigenschappen ze van hun ouders hadden overgenomen. Dat bleek een lastige vraag om te beantwoorden.
Ze waren "een mix van beide", benadrukte prinses Amalia. "Natuurlijk neem je wat mee, hier en daar." Prinses Alexia zei haar ouders vooral in het algemeen als voorbeeld te zien, prinses Ariane vertelde dat ze tijdens hun opvoeding zijn aangemoedigd hun eigen sterke eigenschappen verder te ontwikkelen.
Daarna schoot koningin Máxima opnieuw te hulp en grapte ze dat de prinsessen niet alleen van hun ouders leerden, maar dat het andersom ook zo is.
Het was en is een vrolijke mooie fotosessie en niet zoals bij je vorige bericht allemaal in het roze. Op prinses Ariane na, zagen ze er mooi uit. En zeker prinses Amalia.
BeantwoordenVerwijderenIk kijk er naar uit, welke foto's je hierin gaat zetten en welke vragen er komen vanuit de pers.